La computadora, un recurso didáctico para el trabajo independiente.
Abstract
En el trabajo se realiza un análisis de la utilización de la computadora como recurso didáctico en el trabajo independiente de los estudiantes, en la categoría objetivo se profundiza en el cumplimiento de sus tres dimensiones a través del uso de la computadora, se aborda como ésta puede producir estímulos al poder emplear el profesor, imágenes, sonido, videos e incremento de la información a disposición de los estudiantes, así como ir creando una disciplina hacia el medio que puede contribuir a la inserción en la sociedad del futuro graduado. Se enfatiza que con su uso debemos esperar cambios en los objetivos, los métodos y contenidos, lo cual presupone metas que no serán fáciles de alcanzar. En las conclusiones se destaca la necesidad de capacitación del profesorado en el medio informático y de confeccionar guías metodológicas que contribuyan al desarrollo del trabajo independiente del estudiante.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal accept the following terms of the License CC Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0):
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format for any purpose, even commercially.
- Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially.
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
The journal is not responsible for the opinions and concepts expressed in the works, which are the exclusive responsibility of the authors. The Editor, with the assistance of the Editorial Committee, reserves the right to suggest or request advisable or necessary modifications. Original scientific works are accepted for publication, as are the results of research of interest that have not been published or sent to another journal for the same purpose.
The mention of trademarks of specific equipment, instruments or materials is for identification purposes, and there is no promotional commitment in relation to them, neither by the authors nor by the editor.

















