Conocimiento sobre percepción del riesgo del VIH/SIDA en adultos jóvenes de la enseñanza superior del municipio Morón
Abstract
Se realizó un estudio cuasi-experimental (antes-después) de intervención educativa para determinar el nivel de conocimientos sobre percepción del riesgo en la infección por el VIH/SIDA en adultos jóvenes de la enseñanza superior del Municipio Morón durante el período de septiembre del 2006 hasta septiembre 2007. El universo de estudio está representado por 416 estudiantes. Después de la intervención se obtuvo que el 100% adquirió conocimientos satisfactorios en cuanto a la forma de infestarse; el 98.8% fue satisfactorio para el momento en que puede realizarse la prueba del VIH después del contacto sexual riesgoso; el 99.5% adquirió conocimientos satisfactorios en cuanto a formas más comunes de prevención; en cuanto al comportamiento para protegerse de la infección por VIH, el 94.5% fue evaluado de satisfactorio; el 99.5% de los capacitados adquirieron conocimientos satisfactorios sobre la responsabilidad del uso del condón. En cuanto a la evaluación general del nivel de conocimiento, el 70.4% obtuvo calificación de “alto” y 27.9% de “medio”. La prueba de hipótesis tuvo un 95% de confiabilidad; se demuestra que la labor de la educación en la adquisición de conocimiento conlleva a adquirir conductas responsables en la sexualidadDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal accept the following terms of the License CC Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0):
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format for any purpose, even commercially.
- Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially.
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
The journal is not responsible for the opinions and concepts expressed in the works, which are the exclusive responsibility of the authors. The Editor, with the assistance of the Editorial Committee, reserves the right to suggest or request advisable or necessary modifications. Original scientific works are accepted for publication, as are the results of research of interest that have not been published or sent to another journal for the same purpose.
The mention of trademarks of specific equipment, instruments or materials is for identification purposes, and there is no promotional commitment in relation to them, neither by the authors nor by the editor.

















