La tecnología educativa y la educación
Abstract
Se realiza un análisis de la influencia de la tecnología informática en la educación y como influye el desarrollo científico tecnológico de los países en los cambios que pueden traer estos.
Se hace referencia al papel de los docentes y a la necesidad del cambio en la práctica pedagógica, así como una valoración de aspectos a tener presente para su empleo y evitar absolutizar la utilización de la tecnología informática en el proceso de aprendizaje, esta debe enriquecer el conocimiento individual para su aplicación y generalización en el colectivo de la sociedad. Se valora su desarrollo en los Centro de Educación Superior en Cuba.Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal accept the following terms of the License CC Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0):
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation .
No warranties are given. The license may not give you all of the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.