Intervención educativa sobre conocimientos del uso de los anticonceptivos.
Abstract
Se realizó un estudio pre experimental de intervención del tipo antes y después a los jóvenes de la carrera de Tecnologías de la Salud del municipio de Morón en el período comprendido entre septiembre del año 2006 a septiembre del año 2007 con el objetivo de elevar el nivel de conocimiento sobre el uso de los métodos anticonceptivos. El universo del estudio estuvo constituido por 256 estudiantes de primer año de las Tecnologías de la Salud. Se aplicó una encuesta al inicio de la investigación obteniéndose un diagnóstico previo donde se detectaron las necesidades educativas sobre el tema y se implementó la intervención educativa. Se evaluó el impacto final de la misma, los datos se recogieron y determinaron según la clasificación de las variables. Al distribuir los estudiantes encuestados al inicio del estudio sobre el nivel de información que poseían acerca del uso de los anticonceptivos, se encontró que el 53.5% obtuvo evaluaciones de mal seguido por la categoría de regular con un 31.6%. La intervención educativa basada en actividades teóricas y prácticas y apoyada por medios de enseñanzas elevó el nivel de conocimiento sobre el uso de métodos anticonceptivos en los jóvenes.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal accept the following terms of the License CC Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0):
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format for any purpose, even commercially.
- Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially.
The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
The journal is not responsible for the opinions and concepts expressed in the works, which are the exclusive responsibility of the authors. The Editor, with the assistance of the Editorial Committee, reserves the right to suggest or request advisable or necessary modifications. Original scientific works are accepted for publication, as are the results of research of interest that have not been published or sent to another journal for the same purpose.
The mention of trademarks of specific equipment, instruments or materials is for identification purposes, and there is no promotional commitment in relation to them, neither by the authors nor by the editor.

















