Propuesta didáctica para la vinculación del trabajo político-ideológico a la enseñanza del idioma Inglés.
Abstract
Se realizó una investigación cuasi experimental con estudiantes y profesores de Ingles del 1eraño de la carrera de Medicina, policlínico Norte de la Facultad de Medicina de Ciego de Ávila,
en los meses de septiembre y octubre del 2007, para comprobar el cumplimiento de trabajo
político-ideológico a través de las clases. Se tomaron como muestra dos grupos el 102 como
control y el 104 como experimento. Se realizó una observación directa y participante durante
varios días en los dos grupos para precisar el cumplimiento del trabajo político-ideológico a
través de las clases. Posteriormente en el grupo de estudio, en cualquier momento de la clase
de inglés se introdujo la propuesta de sistema de ejercicios para vincular el contenido de la
clase con el trabajo político ideológico.En los estudiantes y profesor el cuestionario estuvo
dirigido a diagnosticar el conocimiento de estos sobre el trabajo político-ideológico y se calificó
con 5, 4,3 y 2 en dependencia de la calidad de las respuestas. Se comparan las calificaciones
obtenidas en el grupo de estudio con el grupo control. Los resultados se presentaron en
gráficos.
Downloads
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
MediCiego does not apply publication charges. The journal is available in open access without restrictions, in compliance with the international policy on open access to information for the exchange of global knowledge.
The authors will retain their copyright and guarantee the journal the right of first publication of their work. MediCiego is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International license (CC BY-NC 4.0) https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es_ES), so it is allowed to copy, reproduce, distribute, publicly communicate the work and generate derivative works, as long as the original author is cited and acknowledged. However, it is not allowed to use the original work for commercial or lucrative purposes.
Authors must sign a copyright agreement through an affidavit of authorship and originality, before publishing.
The authors authorize the publication of their writings; they retain the copyright, and assign to the journal all the rights protected by the Copyright Law that governs Cuba, and implies the edition to disseminate the work.
Likewise, they may establish additional agreements for the non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (for example, placing it in an institutional repository or publishing it in a book), with the recognition of having been first published in this journal.
Declaration of authorship: download here the Affidavit