Efectividad de los juegos lingüísticos sobre la motivación y el desarrollo de habilidades
Abstract
El propósito de esta investigación fue determinar la efectividad de los juegos lingüísticos sobre la motivación. Se utilizó la observación sistemática, así como la aplicación de una encuesta a los estudiantes. La encuesta demostró que los juegos lingüísticos influyen sobre la motivación y eliminan el estrés comunicativo. Se obtuvieron datos muy significativos con relación a la valoración de los juegos en la clasificación de interesantes y divertidos, así como opiniones favorables en relación a su futuro seguimiento , generalización y efectividad sobre la motivaciónLas observaciones, de igual manera arrojaron resultados muy favorables sobre el efecto de los juegos en la motivación. Los resultados de los tests aplicados para valorar las habilidades en los grupos pilotos son superiores a los grupos de control
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal accept the following terms of the License CC Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0):
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation .
No warranties are given. The license may not give you all of the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.