Caracterización social y clínica del paciente diabético con edad pediátrica. Informe preliminar
Abstract
Se realizó la investigación en la consulta de Endocrinología Pediátrica del Hospital "Antonio Luaces Iraola" de Ciego de Avila, durante todo el año 1993. Se estudiaron 12 niños diabéticos de los cuales el 58.34 % son masculinos y el 41.62 % son femeninos. El 28 % del examen psíquico de los niños fue normal, el 60% de los familiares tienen conocimiento de la enfermedad, mientras que el 45% de los nños la dominan. Menos de la mitad cumplen tratamiento dietetico, el tratamiento médico se cumple en un 91.6%, se utilizan técnicas adecuadas en el 23.34% de los casos. Lo anterior demuestra que la diabetes mellitus es una patología de acción multidisciplinaria con un enfoque social y donde la educación de pacientes y familiares juegan un papel determinante.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Those authors who have publications with this journal accept the following terms of the License CC Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0):
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes .
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation .
No warranties are given. The license may not give you all of the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.